الارنب والسلحفاه (عن تجربه شخصيه)

السبت، 19 ديسمبر 2009


Image and video hosting by TinyPic

فاكرين قصه الارنب والسلحفاه ؟
مش فاكرينها

طيب للى ميعرفهاش مره ارنب وسلحفاه قررو انهم يتسابقو يدخلو سباق جرى طبعا النتيجه محسومه الارنب طبعا هيفوز لأنه امكانياته اعلى بكتير اسرع ارشق وكمان منافسه ضعيف

بدأ السباق
الارنب جرى جرى جرى وبعدين بص وراه اكتشف انه فرق كتير كتير جدا عن السلحفاه ضحك واطمن لنجاحه وقرر انه ياخد بريك ياخدله كيت كات.
طب ايه اللى حصل اللى حصل انه ناام نام وساب السباق والسلحفاه وصلتله السلحفاه اللى مفقدتش الامل انها تفوز وصلتهله وهو لسه نايم وتجاوزته بكتير وقبل متوصل بخطوه استيقظ الارنب واكتشف ان السلحفاه على وشك الفوز وطبعا جرى باقصى سرعه محاولا انه يوصل
لكن ده محصلش و السلحفاه فازت بالسباق

ايه الى حصل ؟ ليه الارنب (وهو الاسرع ) خسر ؟

1/ النظر الى المنافس
ده ادى الى تغيير هدفه بعد ما كان هدفه انه يفوز ويوصل للخط الأول غير هدفه خلاه انه يفوز على السلحفاه انه يسبقها ومش مهم اذا كان يوصل ولا لأ المهم انه يتخطاها ويفضل مخطيها


2/الاعتقاد ان الطريق اصبح اسهل لأننا اقتربنا من النهايه
وده بيؤدى الى الاتكاء والاعتماد عى النتائج السابقه والحقيقه ان الطريق بيزداد صعوبه كلما اقتربنا من النهايه وليس العكس لأن المسؤليه بتزداد بزياده النجاح ده فى كمان مسؤليه تانيه وهى مسؤليه الاستمرا ر فالنجاح حتى الوصول للهدف.


3/الثقه الزايده فى النفس اللى ادت الى نوع من الغرور والوثوق المبالغ فيه بالنتائج (نظام انا كده كده كسبان )


طب انت عايز تقول ايه من كل ده ؟
عايز اقول كلمه للناس اللى ف وسط طريقها نحو هدف وبدأت تحس انها بتنجز اوعو تنامو اوعو تنسكو هدفكم اوعو تهعتمدو على نتائجكو اوعو تنسو النيه اللى اخدتوها اوعو تكونو الارنب



رساله ماركيز الاخيره لمحبيه حول العالم

الجمعة، 18 ديسمبر 2009

Image and video hosting by TinyPic



لو شاء الله.. أن يهبني شيئاً من حياة أخري فسوف أستثمرها بكل قواي. ربما لن أقول كل ما أفكر به لكنني حتماً سأفكر في كل ما سأقوله. سأمنح الأشياء قيمتها، لا لما تمثله، بل لما تعنيه. سأنام قليلاً، وأحلم كثيراً، مدركاً أن كل لحظة نغلق فيها أعيننا تعني خسارة ستين ثانية من النور. سأسير فيما يتوقف الآخرون، وسأصحو فيما الكل نيام.. لو شاء ربي أن يهبني حياة أخري، فسأرتدي ملابس بسيطة وأستلقي علي الأرض، لا عاري الجسد فحسب، وإنما عاري الروح أيضاً. سأبرهن للناس كم يخطئون عندما يعتقدون أنهم لن يكونوا عشاقاً متي شاخوا، دون أن يدروا أنهم يشيخون إذا توقفوا عن العشق».
Image and video hosting by TinyPic


وتابع يقول: «للطفل سأعطي الأجنحة، لكني سأدعه يتعلم التحليق وحده، وللكهول سأعلمهم أن الموت لا يأتي مع الشيخوخة بل بفعل النسيان، لقد تعلمت منكم الكثير أيها البشر.. تعلمت أن الجميع يريد العيش في قمة الجبل غير مدركين أن سر السعادة يكمن في تسلقه. تعلمت أن المولود الجديد حين يشد علي إصبع أبيه للمرة الأولي فذلك يعني أنه أمسك به إلي الأبد. تعلمت أن الإنسان يحق له أن ينظر من فوق إلي الآخر، فقط حين يجب أن يساعده علي الوقوف، تعلمت منكم أشياء كثيرة! لكن قلة منها ستفيدني، لأنها عندما ستوضع في حقيبتي أكون أودع الحياة. قل دائماً ما تشعر به وافعل ما تفكر فيه... لو كنت أعرف أنها المرة الأخيرة التي أراك فيها لقلت «أحبك»، ولتجاهلت - بخجل - أنك تعرفين ذلك».

Image and video hosting by TinyPic


«ربما تكون في هذا اليوم المرة الأخيرة التي تري فيها أولئك الذين تحبهم، أهمس في أذنهم بأنك بحاجة إليهم، أحببهم واهتم بهم، وخذ ما يكفي من الوقت لتقل لهم عبارات مثل: أفهمك، سامحني، من فضلك، شكراً، وكل كلمات الحب التي تعرفها. لن يتذكرك أحد من أجل ما تضمر من أفكار، فاطلب من الله دائماً القوة والحكمة للتعبير عنها».

TenTips to Do More in Less Time

الخميس، 17 ديسمبر 2009

Image and video hosting by TinyPic

How you use your time is very crucial. You could waste time unnecessarily or have tons of down
time by working quickly.

You should look at these tips if you need some tips with time management. However, the truth is, that there are no cookie-cutter rules for managing your time. It is perfectly okay if your friends' strategies do not work for you.

When trying to perfect your time management skills think about these guidelines:

1. Shut your door and turn your phone off. You need to avoid distractions when you have a task that is very important. Your head will be more clear if you are sitting alone. If you are working on your computer, try not to go to social media websites like Twitter, MySpace, and Facebook since they will just waste your time.

2. Group common things together. When you get home, keep things that you use often , such as your keys and wallet, together. This way you will not have to waste valuable time looking for them the next time you are trying to leave the house.

3. Change your actions. You need to consciously change your behavior if you know that it is being counterproductive in your day.

- For instance, if you are always running late after lunch, set a timer so you can be back to work on time, for example.

4. Use fewer documents and keep them organized. You should not keep every email, memo, document, and file that comes across your desk, even though most of them are electronic.

- Get rid of what you do not need, organize what you need to keep in folders, and only keep things that you need at that time.

5. Make a time line. If you are doing work or out having fun, estimate how long you will take to be engaged in that activity. If you are constantly aware of the time, you will not look at your watch and wonder where several hours went.

6. Act more, plan less. How many times do you catch yourself trying to figure out what you have to do? You will not move forward if you are just thinking about the future.

- Live in the moment by doing what needs to be done to finish your tasks.

7. Do not procrastinate. Many people have trouble with this. You will spend much more time thinking about a project when you are trying to avoid it than you would if you just did it right away.

- Stop making excuses for yourself and just do what needs to be done. Once you finish something that you didn't want to do, you will feel so much better about yourself and you will want to take on another task.

8. Have goals. Every plan should have goals. It is much easier to keep track of your progress if you have goals outlined so you know what is done and what is still waiting for attention.

9. Give yourself a reward. When you do a good job, make sure that you give yourself a reward. If you know that there is a reward at the end of a task, you will be much less likely to procrastinate.

- You need to have some fun in your life.

10. Give yourself a break. You don't want to be overworked and burnt out although discipline is important. When you give yourself a chance to take a break and relax, you will actually give your productivity a boost because your mind has a chance to reflect, rejuvenate, and repair itself subconsciously.

Image and video hosting by TinyPic



- Clear your mind by taking 10-minute breaks every hour.

A last bit of advice.

You need to find time management tips that work the best for you personally. That is the most important thing. Keep track of when you are wasting time the most and when you procrastinate.

Just be sure to keep taking steps in the right direction and you'll soon conquer the time wasters that have kept you from success for far too long
........................................................................................................................................................................
by Mrak Foo!

Organizational Skills for the Unorganized

You may have noticed that there are aspects of your life that are not well organized. You realized what's happened when you look at the chaos and feel defeated, but there is another way out of this.

The key to creating an organized life starts with an honest assessment and taking small steps. Do not attempt to change everything at once as you might end up creating a worse mess.

If you're serious about getting organized, then here are some tips and suggestions to follow:

1. Make Sure You Have A Place For Everything. Everyone has certain things they use or deal with almost every day. Start to make a point of creating a permanent place for these things in your house. For example, start with a hook by the door to hang car keys there every time you come in; always put your wallet back in your purse when you're done using it. When you remember to put things in the same place every time, not only are you getting organized, but you also end up saving yourself a lot of time.

2. Make Yourself A List. When you have things that have to be done, start by making a list of everything you plan to do in order to get them all finished. You'll find that by writing things down, it will help you visualize what needs to be finished. A list also helps to ensure you don't miss out anything.

* You also may choose to have two separate lists - short-term and long-term projects. Your short-term list can be things you need to accomplish each day or week, and long-term goals can be scheduled by the month or even by the end of the year.

3. Remember To Start Out Small. Rather than be overwhelmed by the sheer volume of things you want to get organized, just pick the smaller pieces to start with. For example, if you want to get your house organized, start with the smallest area, such as your bathroom. Set a time-line for yourself to complete the reorganizing of your bathroom, and then once you're finished with it, move on to the other rooms.

4. Find a System That Works And Stick To It. There's a lot of different methods of organizing things that you can choose from, but the important point is to pick one and use it consistently. Be sure you understand how it works and then follow through with it.

* For example, there are a myriad of ways to get your bookshelf organized. You could put all the books together by authors, or you could also line them up according to genres. The point is, once you've decided on a system, make sure to follow it through all the way.

5. Get Rid Of All The Clutter. If you realize you're up to you eyeballs in clutter, it's time to start clearing out the junk. Perhaps it's a good tome to go through all those boxes stacked in the garage to make more room. As you wade through your collection of clutter, make an immediate decision with each item on whether or not you've seen it or used it in the last few years. If the answer is "no," then decide if you want to sell it or donate it to charity.

* Keep in mind your first thought or instinct is usually right. If your first thought is to get rid of an item, don't let yourself over think it. You might end up with something that you're not going to be using for another few more years!

6. Sort Through Your Mail. This tip is really simple, but can make a great difference. Your mail can multiply and stack up really quickly. So, from today onward, as soon as you receive your mail, sort through it. Toss the junk mail and then shred any documents you don't want/need that might have personal information on them. And by giving your attention to your bills immediately you would have freed yourself from worrying about them later.

7. Take The Leap - Go Paperless. This is the digital age, so start cutting out the paper and save yourself a few organizational headaches as well as help save the environment. You always have the option to go paperless with companies that bill you. Consider using this option to begin managing all your bill paying online.

Don't Allow Yourself to Be Overwhelmed

As you can see, there are a lot of options for you to get organized. All you need to do is to take a positive step forward every single day, even if it is a small one. Before you know it, you'll realize your life has become much more manageable, and you'll have a real feeling of satisfaction

by Mark Foe

هل سألت نفسك: ما نوع الشخص الذي أحب أن أكونه؟؟

Image and video hosting by TinyPic

فكّر بعمق في كل ما تحلم به دون أن تضع سقفا أو حدودا لهذه الأحلام، ثم اكتب كل ذلك على الورق دون أن يساورك شك في مدى قدرتك على التنفيذ، ثم قسّمهم إلى أربعة أنواع من الأهداف... لنبدأ



1- أهداف على المستوى الشخصي



الخطوة الأولى:

ضع على الورق كل ما تريد تحقيقه لتطورك الشخصي، مثلا هل تريد تعلّم لغات أجنبية؟ هل تريد الحصول على جسم رشيق متناسق؟ من تريد أن تكون؟



الخطوة الثانية:

حدّد الزمن المتوقع لكل هدف من هذه الأهداف وتذكر أنك غير مطالب حتى الآن بمعرفة الوسائل التي ستسلكها، إذا كنت ملتزما بتحقيق هدف ما في سنة، فاكتب أمامه الرقم (1) وإذا كان خلال 6 سنوات فاكتب الرقم (6) وهكذا..



الخطوة الثالثة:

الآن انتقِ أهم هدف من الأهداف التي كتبت أمامها الرقم (1) واكتب فقرة تعدد فيها الأسباب التي تجعلك ملتزما بتحقيق هذا الهدف خلال هذا العام، والفائدة التي ستعود عليك إذا أنجزته، والخسارة التي ستعود عليك إذا فشلت.




2- أهداف متصلة بالعمل والدخل



اكتب كل ما تحلم به على المستوى المهني والعملي والمالي، هل تحلم بالوصول للدخل الذي يجعلك مستقلا ماديا؟ أم إنك تحلم بكمية من الأموال أكبر من أن تعدها وتحصيها؟ هل تحلم بمنصب معين؟

اكتب الأهداف ثم كرّر الخطوتين الثانية والثالثة كما سبق.



3- أهداف ترفيهية



هل تحلم بامتلاك سيارة فخمة؟ ثياب من أرقى بيوت الأزياء؟ أي الأماكن تحب زيارتها؟

اكتب الأهداف ثم كرّر الخطوتين التاليتين.



4- أهداف خدمة المجتمع



هي فرصتك في ترك بصمة لا تمحى وهذا الإسهام قد يكون بسيطا جدا مثل تدريب أولادك على عدم إلقاء المخلفات في غير الأماكن المخصصة لها.

اكتب الأفكار التي ترغب في تحقيقها، هل تحلم بإنشاء أماكن لإيواء المشردين؟ تربية طفل يتيم؟ مشروع يعمل به المعوقون؟ اكتب الأهداف ثم كرّر الخطوتين الثانية والثالثة كما سبق.



اكتب هذه الأهداف وضعها في مكان تستطيع أن تراها فيه مرة أو مرتين كل يوم وليكن بجوار سريرك، وذلك لتذكّر نفسك بها دوما وتنهمر عليك الأفكار للتنفيذ، ثم خذ القرار الآن بأن تبدأ في التنفيذ.



كيف تجعل أهدافك حقيقة؟



إن عقلك سيبدأ في شحذ كل أسلحته من كثرة تعرضه يوميا لهذه القائمة، هذا التركيز الدائم على هدفك سيجعل بينك وبينه ترابطا عصبيا وبسبب هذا الشعور سيترجم إلى مجموعة من التصرفات التي ستدفعك إلى الطريق المرسوم.
وأخيرا يقدّم الكاتب عدة نصائح للنجاح:



• برمج نفسك على النجاح، ادرس ما يمكن أن يعترضك في الطريق من مصاعب وتعامل معها الآن بدلا من أن تنتظر حتى تتعثر فيها فعلا.
• ألزِم نفسك لمدة عشرة أيام فقط وبعدها ستدور العجلة بسهولة.
• تخلص من نقاط ضعفك.
• كل ما هو مطلوب منك، التحكم في جسمك ومشاعرك وعلاقاتك وسلوكك ووقتك، ثم تمتع بحياتك.



ولا تنسَ أن تقيّم نفسك باستمرار

اللى عايز السعاده

اللي عايز يسعد نفسة يدرب نفسة عالسعادة

مع د. محمد ابو فرحة

بجد هايل
عندك مشكلة ومش شايف أكبر منها مشكلة، و ملهاش حل..؟

مع الحلقة دي هتلاقي حل جو المشكلة نفسها..

بجد حلقة هايلة جداااااااااااااا في برنامج صبايا مع د. محمد ابو فرحة

انصحكم بمشاهدتها، خصوصا لكل حد عندة مشاكل او هموم، او مش عارف يعيش حياتة بسعادة وراحة بال :)

اسيبكم مع الحلقة

صبايا - التنمية البشرية الجزء 1
http://www.youtube.com/watch?v=ahue31KGpAY&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 2
http://www.youtube.com/watch?v=2kWDXoGweAQ&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 3
http://www.youtube.com/watch?v=2kWDXoGweAQ&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 4
http://www.youtube.com/watch?v=x8ts1MMzY6k&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 5
http://www.youtube.com/watch?v=P15RF97x7mk&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 6
http://www.youtube.com/watch?v=D-jbila-GcU&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 7
http://www.youtube.com/watch?v=Z79QYbRxGLQ&feature=related

صبايا - التنمية البشرية الجزء 8
http://www.youtube.com/watch?v=0g3eYk_-0_w&feature=related




المصدر
http://www.facebook.com/#/topic.php?uid=8372019893&topic=13449
تحيه للأخت شيماء راضى

Ten Questions To Help You Set Achievable Goals


It can be difficult to set goals and keep to them, especially if you have set them before and not achieved them. It can quickly become frustrating and discouraging. This article contains 10 power questions that will help you look at what you really want in life and then you can set goals that are aimed at obtaining the life you really want

.
So lets get started! (Grab a pen and paper ) so you can write down the answers to these power questions to help you take control of your life and then to set goals that will make you happier with who you are and with your life


.
1.
If you were to fully life your life, what change would you make first? Take a
good honest look at your life and ask yourself what is holding you back from living to the fullest


.
2.
What areas of your life could be upgraded and what are you tolerating or just 'putting up with'? Situations in your life that you are tolerating but are not really happy with, will eventually drain you. Pin point these areas in your life


.
3.
What do you want MORE of in your life? It may be more family time, more money, more holidays, more kids etc



4.

What do you want LESS of? It may be strife, stress, late nights at the office etc



5.
What are three things that you do regularly that do not support or serve you?
It may be over sleeping, watching too much TV, playing video games for hours on end, etc



6.
What would you try now if you knew you would not fail?



7.
Write down 3 things you love.


8.

Write down 3 things you hate.


9.

What is the one thing you would love to do before you die?


10.

What is one change that you could make to your lifestyle that would give you more peace? It can be anything. Getting up in time for work so you are not rushing, attending yoga once a week, going for a swim, making time for a cup of tea after work before you pick up the kids etc


Once you have answered these questions, you have a fair idea of where you want to go in life, what you love, what you hate. Now set your goals around these answers and you will be aiming for a life that you really want

How To Improve Your Ability to Focus and Concentrate



Many people have a hard time concentrating and focusing.

But maintaining focus throughout the whole day is very difficult to do. It’s not entirely impossible, but highly improbable.

Think about the following factors, the next time you are distracted and ask yourself why you just couldn’t concentrate on your work:

* The noises that surround you

* Your state of health

* The level of confidence you have in yourself

* Your work environment

* The outside factors that force you to direct your attention elsewhere

* The amount of work you actually have to do (too much or too little)

Today, multi-tasking is a must, especially if you want to succeed in your work



How to he;p your self control your concentration

1. Learn how to remove yourself from all the distractions. A quiet corner and a locked door make a world of difference.
2. Learn not to give in to temptations. When you hear the television blaring, don’t go and see what show is playing at that moment.
3. Learn to push yourself to the limit if you want success.
4. Learn to have planned and rewarded breaks. If concentrating is just too difficult at the moment, then reward yourself with a few minutes breather. For every two hours concentration have a 10-minute break

and finally Think about the benefits you’ll reap when you push yourself. No one rewards the lazy

أمور تساعدك على تنظيم وقتك

هذه النقاط التي ستذكر أدناه، هي أمور أو أفعال، تساعدك على تنظيم وقتك، فحاول أن تطبقها قبل شروعك في تنظيم وقتك.

· وجود خطة، فعندما تخطط لحياتك مسبقاً، وتضع لها الأهداف الواضحة يصبح تنظيم الوقت سهلاً وميسراً، والعكس صحيح، إذا لم تخطط لحياتك فتصبح مهمتك في تنظيم الوقت صعبة.

· لا بد من تدوين أفكارك، وخططك وأهدافك على الورق، وغير ذلك يعتبر مجرد أفكار عابرة ستنساها بسرعة، إلا إذا كنت صاحب ذاكرة خارقة، وذلك سيساعدك على إدخال تعديلات وإضافات وحذف بعض الأمور من خطتك.

· بعد الانتهاء من الخطة توقع أنك ستحتاج إلى إدخال تعديلات كثيرة عليها، لا تقلق ولا ترمي بالخطة فذلك شيء طبيعي.

· الفشل أو الإخفاق شيء طبيعي في حياتنا، لا تيأس، وكما قيل: أتعلم من أخطائي أكثر مما أتعلم من نجاحي.

· يجب أن تعود نفسك على المقارنة بين الأولويات، لأن الفرص والواجبات قد تأتيك في نفس الوقت، فأيهما ستختار؟ باختصار اختر ما تراه مفيد لك في مستقبلك وفي نفس الوقت غير مضر لغيرك.

· اقرأ خطتك وأهدافك في كل فرصة من يومك.

· استعن بالتقنيات الحديثة لاغتنام الفرص وتحقيق النجاح، وكذلك لتنظيم وقتك، كالإنترنت والحاسوب وغيره.

· تنظيمك لمكتبك، غرفتك، سيارتك، وكل ما يتعلق بك سيساعدك أكثر على عدم إضاعة الوقت، ويظهرك بمظهر جميل، فاحرص على تنظيم كل شيء من حولك.

· الخطط والجداول ليست هي التي تجعلنا منظمين أو ناجحين، فكن مرناً أثناء تنفيذ الخطط.

· ركز، ولا تشتت ذهنك في أكثر من اتجاه، وهذه النصيحة أن طبقت ستجد الكثير من الوقت لعمل الأمور الأخرى الأكثر أهمية وإلحاحاً.

· اعلم أن النجاح ليس بمقدار الأعمال التي تنجزها، بل هو بمدى تأثير هذه الأعمال بشكل إيجابي على المحيطين بك


المصدر

http://www.egyptwindow.net/Details.aspx?Kind=10&News_ID=114